Znajdujesz się tutaj
Strona główna > Choroby > Jak zdrowo pracować przy biurku?

Jak zdrowo pracować przy biurku?

kurs

Ból pleców jest najczęściej spotykanym problemem u pracowników biurowych. Niewygodne krzesła, niewłaściwa pozycja przy czterdziestu godzinach pracy w tygodniu w połączeniu z dużą ilością stresu i napięcia powodują wiele problemów z kręgosłupem, które mogą również być przyczyną bolesnych i długotrwałych migren. Praca przy biurku, również może być powodem kłopotów ze wzrokiem, łokciami, kolanami i nadgarstkami. Żeby uniknąć pogorszenia stanu zdrowia spowodowanego siedzącą przy biurku pracą, warto zadbać o aktywność fizyczną w czasie poza pracą.

Jak krzywdzi Twoje ciało praca przy biurku?

Niewłaściwie wyposażone biuro, złe ustawienie monitora, czy fotela, a nawet niewłaściwie wybrane oświetlenie w pomieszczeniu, jest powodem niezwykle dużej ilości chorób przewlekłych i kłopotów zdrowotnych, które znacznie zmniejszają komfort życia. 80% pracowników biurowych po kilku miesiącach pracy zaczyna się skarżyć na pogorszenie wzroku i bóle oczu. Nie mniejsza ilość osób, którzy spędzają większość swojego dnia przy biurku skarżą się na cieśni nadgarstka czy też bolesny łokieć tenisisty. Ponad połowa cierpi od przeróżnego rodzaju problemów z kręgosłupem, których najczęstszym objawem jest ból pleców.

Wyposażenie biura – pierwszy krok do zdrowych pleców

Praca przy biurku, na pierwszy rzut oka, wydaje się najbardziej bezpiecznym rodzajem pracy, który obecny świat może zaoferować, warto jednak zadbać o właściwe wyposażeniu stanowisk pracy, żeby unikać jakichkolwiek kłopotów zdrowotnych, które mogą wystąpić.

Podstawą zdrowych pleców podczas pracy za biurkiem jest wyprofilowane krzesło z możliwością regulowania wysokości i podłokietniki, dodatkową zaletą jest funkcja regulowania nachylenia krzesła i oparcia pasa. Większość pracodawców, niestety, oszczędza na tego typu sprzęcie, gdyż cena właściwego krzesła może sięgać powyżej tysiąca złotych. Wysokość biurka i fotela powinna być ustawiona w dopasowaniu do wzrostu, dlatego regulowanie wysokości biurka jest zalecane.

Zdrowe plecy przy pracy biurowej

Nie wolno się garbić, ani pochylać się do przodu oraz od czasu do czasu opierać się o podłokietniki by odprężyć swój kręgosłup. Gdy czujesz, że plecy zaczynają drętwieć, sprawdź ustawienia fotela. Żeby zapobiec zbędnemu obciążeniu mięśni, przynajmniej raz na godzinę trzeba wstawać zza biurka i zrobić choćby kilka kroków. Jeśli jest taka możliwość, to zalecane jest robienie tego typu krótkich przerw jak najczęściej, przykładowo, na rozmowy telefoniczne, odłożenie dokumentów czy zrobienie herbaty.

W przypadku, gdy Twoje krzesło nie jest profilowane, przez co nie podtrzymuje dolnej części pleców, można skręcić ręcznik czy wykorzystać poduszkę.

Regularne badanie stanu zdrowia, i w szczególności pleców, pozwala wykryć na wczesnym etapie i zapobiec pogorszeniu stanu Twojego kręgosłupa, dzięki czemu unikniesz bólu pleców i pozostałych problemów. Regularne wizyty u ortopedy, które najlepiej odbywać przynajmniej raz do roku, są znacznie mniej czasochłonne niż leczenie przewlekłych chorób kręgosłupa.

 

Dodaj komentarz

Anti-spam: complete the task


Top

Jak zdrowo pracować przy biurku?

Czas na przeczytanie: 2 min
0
Inline
Inline