Znajdujesz się tutaj
Strona główna > Odżywianie > Zdrowe śniadanie: jak powinno wyglądać?

Zdrowe śniadanie: jak powinno wyglądać?

musli

Podstawowym posiłkiem w ciągu dnia powinno być śniadanie, które dostarcza energii niemal na cały dzień. Osoby, które żyją w ciągłym biegu, bardzo często o nim zapominają, co jest oczywiście bardzo dużym błędem. Przygotowanie pysznego i zdrowego śniadania o poranku nie zajmuje zbyt wiele czasu, a wszystkie niezbędne składniki można przygotować już dzień wcześniej. Jak jednak powinno wyglądać zdrowe śniadanie, z czego powinno się składać i jak poradzić sobie z problemem niejedzenia tego posiłku?

Produkty spożywcze, które warto jeść na śniadanie

Nie od dziś wiadomo, iż najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia jest śniadanie, dzięki któremu można nie tylko uzupełnić wyczerpane podczas nocy rezerwy, ale również zapewnić sobie odpowiedni poziom energii na cały dzień. Warto również wiedzieć o tym, iż wprowadzając do menu zdrowe produkty takie jak musli śniadaniowe, owoce, warzywa oraz nabiał, organizm otrzymuje solidną porcję cennych dla zdrowia witamin i minerałów. Podczas przygotowywania śniadania warto zadbać o to, aby było ono jak najbardziej urozmaicone, dzięki czemu z chęcią sięgną po nie największe niejadki, czyli dzieci. Co jednak powinno zagościć na śniadaniowym talerzu? Najlepszym pomysłem na zdrowe śniadanie byłoby z pewnością przygotowanie kanapek z pełnoziarnistego pieczywa z dodatkiem chudej szynki oraz ulubionych warzyw (ogórków, pomidorów, sałaty, kiełków). Oprócz takich kanapek można również przygotować płatki śniadaniowe, musli z owocami i zwykłym mlekiem lub mlekiem roślinnym, czy też zdrowe koktajle.

Problem z niejedzeniem śniadań: jak można sobie z nim poradzić?

Zdecydowana większość osób rezygnuje ze spożycia śniadania z uwagi na brak czasu o poranku, aby je przygotować. Dużo szybciej można kupić coś na mieście, jednak takie jedzenie to nie jest najlepszy wybór z uwagi na swoje zdrowie. W jaki zatem sposób można zmusić się do jedzenia śniadań? Najlepszym wyjściem z sytuacji byłoby przygotowanie go dzień wcześniej. Wieczorem można bez problemu przyrządzić pastę rybną lub jajeczną, czy też zdrową granolę. Rano wystarczy jedynie posmarować chleb lub bułkę przygotowana wcześniej pastą i gotowe. Jeśli chodzi natomiast o kanapki, to ich przygotowanie zajmuje dosłownie tylko kilka minut, dlatego też warto wstać wcześniej o tych 5 minut.

Dodaj komentarz

Anti-spam: complete the task


Top

Zdrowe śniadanie: jak powinno wyglądać?

Czas na przeczytanie: 2 min
0
Inline
Inline