Znajdujesz się tutaj
Strona główna > Odżywianie > Lecytyna – właściwości i zapotrzebowanie

Lecytyna – właściwości i zapotrzebowanie

lecytyna

Lecytyna to nazwa używana na określenie grupy związków, do których należą między innymi fosfolipidy. Jest to bardzo ważna substancja dla naszego organizmu. Wspomaga jego prawidłowe funkcjonowanie, stąd jej obecność w tak wielu suplementach diety. Dlaczego lecytyna jest tak ważna dla ludzkiego organizmu i czy warto ją suplementować?

Gdzie można znaleźć lecytynę?

Lecytyna występuje naturalnie w ludzkim organizmie, a także w szeregu produktów spożywczych. Można ją znaleźć między innymi w żółtku kurzego jaja, rzepaku, słoneczniku, soi oraz morskich rybach. Najczęściej pozyskuje się ją jako środek uboczny rafinacji olejów. Jeżeli w organizmie jest niedobór tej substancji można skorzystać z suplementów diety, które ją zawierają. Można ją znaleźć jako samodzielny produkt, a także składnik suplementów poprawiających koncentracje, jakie można zakupić na stronie ekamedica24.pl.

Jakie właściwości ma lecytyna?

Lecytyna odpowiada przede wszystkim za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. W ciele człowieka substancja ta jest obecna praktycznie w każdej komórce ciała – jest między innymi jednym z ważniejszych składników komórek nerwowych oraz mózgu. Korzystne działanie na układ nerwowy wykazuje również spirulina, która jest algą morską bogatą w witaminy i minerały. Odpowiada tam między innymi za ochronę osłonki mielinowej.

Lecytyna ma także wpływ na funkcjonowanie układu trawiennego. Chroni ściany żołądka, a także reguluje poziom cholesterolu we krwi.

Jakie jest zapotrzebowanie organizmu na lecytynę?

Dzienne zapotrzebowanie organizmu u zdrowego człowieka można pokryć bardzo łatwo zjadając odpowiednie produkty żywnościowe. Przykładowo już 300 g chleba wystarczy, aby w całości pokryć to zapotrzebowanie. Warto też pamiętać o tym, że lecytyna często dodawana jest też do produktów spożywczych. W składzie można ją znaleźć pod określeniem E322. Specjaliści z zakresu dietetyki wskazują, że organizm dziennie potrzebuje ok. 2-2,5 g tej substancji i można ją suplementować w przypadku wzmożonego zapotrzebowania np. dużego wysiłku umysłowego. Więcej na ten temat można przeczytać na stronie naturapluszdrowie.pl.

Dodaj komentarz

Anti-spam: complete the task


Top

Lecytyna – właściwości i zapotrzebowanie

Czas na przeczytanie: 2 min
0
Inline
Inline