Znajdujesz się tutaj
Strona główna > Kobieta > Kreatyna w diecie kobiety

Kreatyna w diecie kobiety

Kreatyna jest współcześnie jednym z tych najlepszych suplementów diety stosowanych przez sportowców. Warto zatem głębiej się zastanowić nad tym czy stosowanie owej kreatyny jest w każdym przypadku czymś właściwym, czy stosowanie kreatyny na pewno jest odpowiednie, czy nam nie zaszkodzi, a może istnieje jakiś suplement diety, który da nam coś więcej, który będzie dla nas lepszym rozwiązaniem?

Czy warto zastosować kreatynę?

Warto na tak zadane pytania sobie odpowiedzieć, warto je zadać, warto nad nimi się zastanowić, gdyż to pozwoli sięgać po najbardziej korzystne rozwiązania. Warto zadać pytanie o to czy kreatyna może i czy powinna być stosowana przez kobiety? Zasadniczo, jeśli mówimy o większości badan naukowych przeprowadzanych nad kreatyną, to będziemy wskazywali na to, że były one przeprowadzane na mężczyznach.

Jak się ma to zatem do stosowania kreatyny przez kobiety? Tutaj musimy przede wszystkim powiedzieć, że każda kobieta jest inna i każda może nieco inaczej reagować na kreatynę. Jak najbardziej również możemy mówić o możliwej akumulacji kreatyny w mięśniach kobiety, która następnie może spowodować uwolnienie energii we właściwym momencie. Kreatyna tym samym może być stosowana także przez kobiety.

Kobieta – kreatyna i dawkowanie

Niezwykle ważnym aspektem, jest dawkowanie kreatyny, gdyż jest ono nieco inne w odniesieniu do kobiet i nieco inne w odniesieniu do mężczyzn. Warto zaznaczyć, że aby kreatyna była bezpieczna dla naszego organizmu, jej dawka powinna być umiejętnie i konkretnie dobrana.

Stosując kreatynę, musimy wskazać na to, że w wyniku jej oddziaływania na organizm, będziemy mogli zauważyć pewien wzrost wagi, ale będziemy także mogli mówić o pewnym wzroście masy mięśniowej. Jeśli któraś kobieta obawia się o to, że stosowanie kreatyny spowoduje nadmierny przyrost masy mięśniowej, że spowoduje nadmierny przyrost muskulatury, to jest w błędzie i należy się takiego myślenia wyzbyć.

fitness

Zbyt duży przyrost masy?

Owszem, musimy tutaj mówić o pewnym przyroście masy mięśniowej, jednakże nie o przyroście muskulatury, ponieważ na taki efekt musimy popracować znacznie dłużej i sama kreatyna tego nam na pewno nie zapewni. Niezwykle ważnym aspektem stosowania przez kobiety kreatyny jest gromadzenie się wody podskórnej. Podczas stosowania kreatyny musimy zatem pamiętać o tym, aby uzupełniać płyny, wodę, ponieważ istnieje pewne ryzyko, że dojdzie do odwodnienia, a to na pewno jest zjawisko dalece niepożądane.

Po kreatynę tak naprawdę może sięgać każdy bez wyjątku, bez względu na to, o jakiej płci mówimy. Zanim jednak sięgniemy po kreatynę, musimy w bardzo jasny sposób określić to, jaki cel treningowy przed sobą stawiamy, musimy również w szczególny sposób zadbać o naszą codzienną dietę.

To jest podstawa, a zarówno kreatyna jak i inne suplementy diety są tym elementem, który stanowi pewne uzupełnienie, który stanowi element dodatkowy i na pewno niekonieczny, na pewno nie będący czymś niezbędnym. Kreatyna dla kobiet? Jak najbardziej tak, ale na ściśle określonych zasadach.

Dodaj komentarz

Anti-spam: complete the task


Top

Kreatyna w diecie kobiety

Czas na przeczytanie: 2 min
0
Inline
Inline